Oyun, insanlık tarihi kadar eski ve içimizde olan bir oluşum. Oyunların faydası ise sadece eğlenmek değil aslında öğrenmek,gelişmek,sosyalleşmek ve hatta kendini tanımak. Bu oyun oynama sırasındaki motivasyonumuzu gerçek hayatta hedeflerimiz doğrultusunda kullanmaya başladığımız an oyunlaştırma başlamış demektir. Pazarlama iletişimlerinde de müşterilerimizin eğlenerek parçası oldukları ve deneyimledikleri kampanyalar her zaman fark yaratıyor. Bu oyunlaştırma tekniklerinin pazarlamada kullanılma yöntemleri ve örnekleri anlatılacaktır
Eğitim İçeriği
• Oyun tarihi,çeşitleri ve dijitalleşen oyun ile espor
• Oyun,oyun tabanlı çözümler,oyunlaştırma tanımları
• Oyuncu Tipleri ve online test (Marczewski Player Types)
• MDA oyun tasarım modeli,oyun akışı ve oyun düşüncesi
• Geleneksel Oyunlaştırma ve Dijital Oyunlaştırma örnekleri
• Motivasyon Tipleri – İçsel/Dışsal Motivasyon (Ryan Deci’s Self Determination Theory)
• Ödüllendirme Modeli (Zichermann’s SAPS Rewarding Model)
• Oyun mekanikleri (Puan,Rozet,Liderlik Tablosu,Meydan Okuma,Hikaye,Şans,Rekabet,Geri Sayım..)
• Oyunlaştırma Tasarımı ve Modelleri (Werbach D6, Octalysis, Hook Modelleri)
• Oyunlaştırma Çözümleri ve Yazılım altyapıları (Badgeville, Bunchball, İştoyun, Kahoot, Captain Up, Mambo, Pixofun Quizgame, EDF Nelly, Gamewheel,Redcritter)
• Türkiye’den ve Dünyadan Oyunlaştırma Başarı Hikayeleri (Nike, Swarm, Duolingo, Apple, Tesla, TEB, Turkcell, Doğuş, Fitwell...)
• Oyunlaştırma Örnek Uygulaması (Mahalle Sakini)
• Oyunlaştırmanın Geleceği (VR,AR,IOT gibi yeni teknolojilerle entegrasyonu)