Stratejik Ar-Ge Yönetimi, çeşitli sektörlerden deneyimli bir yönetici grubunu bir araya getirir. Ürün inovasyonuna doğrudan dahil olan veya ürün inovasyonuna odaklanan bir kuruluşta çalışan üst düzey yöneticiler için özel olarak tasarlanmıştır.
Ayrıca, işleri artık ürün inovasyonuyla daha yakından ilgilenmeyi gerektiren genel müdürler de olabilirler.
Genel hedef kitle: araştırma girişimlerinin program yöneticileri, laboratuar müdürleri ve Ar-Ge başkan yardımcıları. Mühendislik, pazarlama, finans, üretim, satış veya servis dahil olmak üzere şirketlerinin Ar-Ge faaliyetlerinin başarısında büyük payı olan üst düzey yöneticiler.
- Ar-Ge nedir?
- Türkiyedeki Ar-Ge çalışmalarının genel durumu
- Tübitak ve teşvikler
- Üst Yönetimin Ar-Ge çalışmalarına bakışı ve beklentisi
- Patent ve akademik yayın yönetimi
- Ar-Ge çalışmaları etiği ve mevzuata uyum
- Ar-Ge çalışmaları organizasyonu ve kapsadığı alanlar
Bu eğitim kapsamında Ar-Ge çalışmaları temel esasları, kullanılan global terimler, ülkemizdeki Ar-Ge çalışmaları ve sektörel bazda mevcut durum analizleri yapılacaktır.TÜBİTAK teşvikleri, Ar-Ge için olmazsa olmaz patent kavramı, akademik yayınlar ve üniversite iş birlikleri hakkında yöneticiler için önemli bilgiler paylaşılacaktır. Bir Ar-Ge departmanında olması gereken alt bölümlerden bahsedilip örnekler üzerinde karşılıklı değerlendirmeler yapılacaktır.