İhracat Rejimi ve İhracat Türleri
İhracat İş Akışı
Devlet Destekleri
İhracatta Pazar Araştırması ve Müşteri Bulma Süreci
Pazar Araştırması Türleri
Hedef Ülke Araştırması
Uygun Pazar - Uygun Ürün İlişkisi
Uluslararası Pazarlama Kanalları
İşletme İçi İhracat Yönetimi
İhracat Rejimi ve Özellikleri
İhracat Prosedürleri
İhracat Gümrük Prosedürleri
Gümrükleme Süreci
İhracat Mevzuatı
İhracat Belgeleri
İhracatta Teslim, Teslim Şekilleri ve Özellikleri
İhracatta Kalitenin Önemi ve Müşteri Memnuniyetini Sağlama Süreci
İhracatta Yeni Teknolojiler
İhracatta Sosyal Medya ve İnternet Kullanımı
İhracat Sürecinde Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözümleri
Bu derste dış ticaretin ihracat boyutu, genel özellikleri ve sürecin dinamikleri üzerinde durulacaktır. Söz konusu derste ilk olarak ihracat rejimi, türleri, devlet destekleri ve şartları, pazar araştırması türleri ve sürecin dinamikleri, uygun pazarın seçim süreci ve pazarlama kanalları ele alınacaktır. Ardından işletme içi ihracat kavramı, ihracat prosedürleri, mevzuatı, ilgili belgeleme süreçleri, teslim ve teslim sürecinin dinamikleri, müşteri ilişkileri ve sürecin yönetimi, süreçte sosyal medya ve internetin yeni teknolojiler ile kullanımı ve karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların çözümü konuları üzerinde durulacaktır. Ders süreci, sınıfın da aktif katılımıyla tartışma ortamında yürütülecek ve Türkiye ve dünyadan çeşitli örneklerle desteklenecektir.