Önümüzde uzun bir yıl var ve 2016’yı iyi geçirebilmek adına pek çok markanın elinden geleni yapması gerekiyor. Çoğu durumda sektör farkı olmaksızın hemen hemen her şirketin müşterilerle etkili iletişim kurabilmek için bütün pazarlama kanalı planını sosyal medyayı işin içine dâhil ederek yapmaları gerekiyor.
Instagram, bu yönden etkili bir pazarlama aracı ve markalara kendi hikâyelerini anlatmaları, ürünlerini, hizmetlerini, kültürlerini ve çalışanlarını tüm dünyaya tanıtmaları için harika bir fırsat veriyor. Önümüzdeki süreçte de Instagram’ı farklı bir platformmuş gibi kullanmaya çalışan ve hata yapan markaları görmeye devam edeceğiz. Bu yazımızda görselliğe hitap eden doğasıyla geniş kitlelere hitap eden özelliğiyle diğer sosyal mecralardan ayrı tutulması gereken Instagram platformunu bu yıl etkili bir şekilde kullanabilmeniz için en iyi uygulamaları içeren 5 öneriyi sizlerle paylaşacağız.
Kullanıcılara Markanızın İçeriden Gelen Görüntüler Yansıtın
Bildiğiniz gibi Instagram, oldukça şeffaf ve görselliğin de hayli yoğun kullanıldığı bir platform. Bu yüzden markaların ilgi çekici, sürükleyici görseller kullanması gerekiyor. Paylaşacağınız içerik bir tanıtım ve reklamdan ziyade markanın iç yüzünü gösteren, ‘’perde arkası’’ olarak tabir edebileceğimiz bir yaklaşımla hazırlanmalı. Bu tarz içerikler markaya insani vasıflar yükler ve ürününüz ya da hizmetinizin ardında bir hikâye ve bir grup insan olduğunu gösterebilmek için etkilidir. Kullanıcılarınıza gerçekte ne olduğunuzu gösterin.
Örneğin; bir giyim firmasıysanız tüketicilere kullandığınız tekstil materyallerini gösterin, sezonun gözde renk tonlarına vurgu yapın ya da çalışanlarınızın en son katıldığı moda etkinliğinin fotoğraflarını paylaşın. Paylaştığınız size özel bu içerik, markanızın diğerlerinden ayrılmasını sağlayacak ve müşterilerinize yalnızca mağazada satılan ürünleriniz olmadığını, bundan fazlası olduğunuzu gösterecek. Instagram, markanızı tanımlamanızın yanı sıra onu öne çıkarmanıza da yardımcı olur. Paylaştığınız fotoğraflar ve anlattığınız hikâye ile marka olarak kim olduğunuzu tanımlayın, sektörünüze kişisel bir bakış açısı getirin ve markanızın insani yönünü müşterilerinize tanıtın.
Kendinize Özgü Çekiciliği Sürekli Kılın
Instagram, artık basit bir organik platform değil. Platformda reklam yayınlayabilmek mümkün olduğundan beri markalar, hedef müşterileriyle içeriklerini buluşturma fırsatını yakaladı. Platformdaki reklamcılık özelliklerinin oldukça etkili olmasına rağmen markaların unutmaması gereken bir nokta var: hem tanıtım hem de tanıtım harici içeriklerinizdeki özgünlük hissini sürdürebilmek…
Instagram reklamları da organik içeriklerde kullanılan fotoğraflar ve metinler gibi kullanıcılarla konuşabilmeli. Bu yüzden fazla satışa yönelik bir dil ve geleneksel markalaşmayla örtüşmeyen şeyler kullanmaktan kaçının. Reklamlarınızda ‘’Şimdi Alışveriş Yapın’’, ‘’Daha Fazlasını Öğrenin’’ gibi tüketiciyi web sitenize yönlendirecek Call To Action çağrılarında bulunabilirsiniz. Buradaki en önemli ayırt edici özellik organik ve paralı içerikler arasındaki farkı kullanıcıların görüyor olmasıdır. Bu yüzden farkınızı ortaya koyun.
Takipçilerinizle Etkileşime Geçin
Instagram’da birçok marka oturum açıyor, içerik gönderimi yapıyor ve oturum kapatıyor yani platformu aktif olarak kullanıyor. Takipçi sayınızı artırmak için kendinize biraz zaman tanıyın, Instagram kullanıcılarınızla bağlantı kurun ve markanız hakkında yapılan konuşmalara dâhil olun. Sizlerle kimlerin etkileşime geçeceğini öğrenmek için zamana ihtiyacınız var o yüzden zaman önemli bir nokta. Markanızla ilgili hashtag araması yapın ve daha kaliteli etkileşimler oluşturmak için harekete geçin. Takipçilerinizi yanıtlayın, onlara sorular sorun ve topluluk bilincini aşılayacak konuşmalarla birlikte bağlantılarınızı güçlendirin.
Takipçilerinizin Markanız İçin Yarattığı İçerikleri Paylaşın
Örneğin; bir müşteriniz, popüler bir etkinlikte sizin ürününüzü giydiği bir fotoğrafı Instagram’da paylaşabilir ya da bir sektörde yer alan bir marka etkileyicisi ürününüzün nasıl kullanılacağına dair bir tanıtım yapabilir. Bu tarz içerikleri paylaşın. Kullanıcılar tarafından geliştirilen içerik kullanımını içerik stratejinize dâhil edin. Bu konu, kullanıcılarınızın güvenini kazanmanızda etkilidir. Bunu yaparken de markanıza ve kullanıcılarınıza duyduğunuz sevginin özgün olduğunu hissettirin.
Hashtag’lerden Yararlanın
Instagram kullanıcıları, hashtag’ler sayesinde aradıkları belirli şeyleri kolaylıkla bulabiliyor. Yayınladığınız içeriğe ilgi duyabilecek birilerini bulmak için hastag kullanımıyla ilgili bakış açınızı gözden geçirin. Instagram’ın haber akışı sürekli hareket halindedir. Sürekli yeni içerikler üreten fazla aktif bir marka değilseniz, büyük olasılıkla içeriğiniz tüm kullanıcılarınıza ulaşmayacaktır.
Sektörle ilgili, markalı hashtag’ler kullanarak Instagram paylaşımlarınızın erişim ömrünü uzatabilirsiniz. Sektörle alakalı ve markalı hashtag’ler dedik. Bir yarışma düzenlemek bunun en iyi yöntemlerinden biridir. Kampanyanızı özel kılacak markanıza özgü bir hashtag ile ürün ya da hizmetinizle ilgili farklı birkaç hashtag’i peş peşe kullanın ve böylece takipçilerinizle daha iyi bağlantı kurun. Bunu yaparken birkaç yeni takipçi de kazanmanız muhtemel.
Bu yıl, birçok farklı yeniliğe ve fırsata açık. Eğer Instagram, pazarlama stratejiniz içerisine dâhil edeceğiniz bir kavram haline gelirse ve doğru uygulanırsa size çok yarar sağlayabilir. Yukarıda paylaştığımız 5 maddeyi şirketinizin sosyal medya pazarlama planına göre uyarlayabilirsiniz ve bu sayede markanızın değerini Instagram ile artırabilirsiniz.